جام نیوز - اخبار رسانه های برون مرزی

کد خبر: 155791
نظرات: 22105 بازدید
تاریخ مخابره : ۱۳/۱۲/۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
علت جوش زدن صورت مشخص شد
محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس علت این که چرا صورت عده ای جوش می زد و عده دیگر از شر این اختلال پوستی در امان هستند را کشف کرده و آن را به یک باکتری نسبت داده اند که در پوست ما زندگی می کند.
به این مطلب امتیاز دهید
5 20 بازدید
11 نظر
[-] اندازه متن [+]

جام علمی، محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس به این نتیجه رسیده اند که این باکتری  که در پوست زندگی می کند دارای ویژگیهای بدی است که موجب جوش می شود، اما همین باکتری می تواند دارای ویژگیهای خوبی باشد که به سالم ماندن پوست کمک می کند. اگر ویژگیهای منفی این باکتری بیشتر باشد موجب ایجاد آکنه روی پوست می شود.

این مسئله درست شبیه عدم تعادل باکتری خوب و بد در معده برای مشکلات ناشی از هضم است. هنوز مشخص نیست که چرا برخی از افراد بیشتر از این نوع باکتری دارند و یا در مرحله اول چه عاملی چنین باکتری را ایجاد کرده است.

از دیگر عوامل می توان به ترکیبات ژنتیکی فردی یا حساست سیستم ایمنی آنها اشاره کرد که ممکن است نشان دهد آیا ویژگیهای منفی و یا مثبت این باکتری روی پوست رشد می کنند.

کشف این مسئله توسط محققان می تواند راه را برای تولید درمانهای جدید آکنه باز کند.

حدود 80 درصد افراد بین 11 تا 30 سال تحت تأثیر این اختلال پوستی قرار گرفته اند. حدود 5 درصد از زنان و یک درصد از مردان بالای 25 سال با ادامه این روند در زندگی بزرگسالی خود هم رو به رو هستند.

دکتر هوی‌ینگ لی استاد یار داروشناسی ملکولی و پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که همه باکترهای آکنه موجب جوش صورت نمی شوند و حتی ممکن است برخی از آنها به سالم ماندن پوست کمک کنند. ما امیدواریم که نتایج این تحقیقات را برای توسعه استراتژیهای جدیدی به منظور متوقف کردن فرآیند جوش زدن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این روش می تواند به متخصصان پوست کمک کند تا برای باکتری پوستی هر کدام از بیماران یک نسخه موفق منحصر به فرد بنویسند. دانشمندانی که این مقاله را در مجله بررسی های پوست شناسی منتشر کرده اند میکروب " propionibacterium " را که در حفره های چرب زندگی می کنند مورد بررسی قرار داده اند.

وقتی این باکتری به سیستم ایمنی بدن حمله می کند، موجب باد کردن و شکل گیری آکنه قرمز می شوند. محققان با استفاده از نوارهای پاک کننده حفره های صورت این باکتری را از روی بینی جوش دار 49 داوطلب و بینی صاف و بدون جوش 52 داوطلب دیگر برداشتند و پس از استخراج دی ان ای از این نوارها، آزمایشگاه تغییرات باکتریایی را در حفره های صورت هرکدام داوطلبان شناسایی کردند و پس از آن به بررسی این موضوع پرداخت که آیا فرد مبتلا به آکنه است یا خیر.

بزرگترین دستاورد زمانی حاصل شد که محققان به این نتیجه رسیدند که یک ویژگی سومی هم از باکتری ها وجود دارد که موجب می شود پوست فرد سالم باقی بماند.

افرادی که صورت آنها جوش نمی زند از این باکتری خوب بیشتر داشته اند.

مهر

116

کلیدواژه ها
خبرهای داغ
نمایش نظرات
لیلی:

سلام من 28 سالمه و الان دیگه تقریبا 15 سالی هست که جوش میزنم. کارم از خستگی و کلافگی و این حرفا گذشته دیوونه شدم دیگه. متخصصی هم تقریبا تو ایران نمونده که نرفته باشم. نمیدونم ماکزیمم سن جوش زدن چند سالگیه؟ فک کنم تو گورم قراره ازین موهبت الهی برخوردار باشم. تورو خدا اگه کسی چیزی میدونه بهم بگه.

7

مهتاب خوش لهجه:

با سلام و عرض ادب
من مهتاب 25 ساله مدتی است که روی پیشانی ام و زیر چونه ام جوش میزنم این امر از زمانی شروع شد که من برای بیماری ریوی که دکتر تشخسص دادند آسم خفیف دارم مراجعه کردم به پزشک و قرص مونته لوکاست و لوراتادین مصرف کردم و 1اسپری حتی با قطع کردن آنها هنوز جوشهایم سر جایش است قبلا هگر جوش میزدم 2روز بد سریع بهبود می یافت میخواستم راهنماییم کنید متشکرم.

16

2

مصطفی:

2

3

مینا 29:

سلام. یکی از تجربه های من که به همه توصیه می کنم این رو امتحان بکنند حذف روغن نباتی (چربی اشباع) از رژیم غذایی هستش و این شامل حذف همه انواع بیسکویت و غذاهای آماده هست.و اینکه تا می تونیم از سالاد کاهو و سبزیجات و آب میوه های خونگی مثل آب هویج استفاده کنیم ،که بسیار کمک کننده است.

13

0

anita:

سلام من 23 سالمه الان حدودا 4 ساله كه صورتم بطور مداوم جوش ميزنه . ولي نميدونم چرا ؟ دكتر هم رفتم جوشام كمتر شده ولي بازم جوش ميزنم . ميخواستم بدونم آيا علتش تيغ زدن صورتم ميتونه باشه؟

14

4

:
آره دیگه

3

علی عباسی:
آره دیگه

4

بانو:

نظر من این هست که کلا شیرینیجات مصنوعی را از رژیم غذایی خودتون کنار بگذارید.

8

5

زینب عباسی:

من الان 38 سالمه ولی باز هم از جوشهایی که سر بینی و اطراف بینیم در میاد در نیستم و این کاملا کلافم کرده لطفا به من بگین چکار کنم؟

20

9

:
ورزش كردن باعث خوب شدن جوش هاى صورت ميشود

5

amir 16:

be haghe chizhaye shenide owo nadide

7

9

شما در حال پاسخگویی به نظر زیر می باشید:

نظر متنی
ارسال
نظر صوتی
احتیاج به راهنمائی دارید؟
ذخیره صدا ذخیره تصویر
01:00
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به JAM NEWSمی باشد .
عصبانیت کنگره از تیم مذاکره کننده با ایران/ چه کسی حرف آخر را بزند؟! آمریکا به فکر صادرات اقلام بشردوستانه به ایران افتاد! جنایت جدید اسرائیل، مایه شرمساری جهانیان شد حمله "کرکس"های آمریکایی به ایران و آرژانتین پیام مهم حاج‌قاسم به رزمندگان مقاومت: درسی فراموش‌نشدنی به دشمن بدهید