جام نیوز - اخبار رسانه های برون مرزی

جام تیوب
جام فتو
خبرخوان جام نیوز
پرونده های موضوعی
هواداران فوتبال
نتایج زنده فوتبال
قیمت آنلاین
 
 
کد خبر: 145658
نظرات: 88858 بازدید
تاریخ مخابره : ۱۲/۱۱/۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
بوسه در آسانسور؛ رسوایی سیاسی یا...؟ /فیلم
کسانی که پس از چند ماه از انتشار اولیه، فیلم را بازنشر داده اند، ادعا کرده اند زن و مردی که داخل آسانسور یکدیگر را می بوسند آقای (ک.د) و خانم (آ.ا) از شخصیت های مشهور سیاسی هستند!
به این مطلب امتیاز دهید
77 270 بازدید
51 نظر
[-] اندازه متن [+]

جام سیاسی: بازنشر مشکوک کلیپی ویدیویی در شبکه های اجتماعی، یوتیوب و برخی وبلاگ های ضدانقلاب که از دوربین مخفی یک آسانسور برداشته شده، در برخی رسانه های فارسی زبان و غیرفارسی زبان انعکاس یافته است.


در ویدیوی مذکور، مرد و زنی با ظاهر مذهبی، داخل آسانسور، یکدیگر را می بوسند. کسانی که پس از چند ماه از انتشار اولیه، به بازنشر فیلم یادشده اقدام نموده اند، مدعی شده اند که زن و مرد داخل آسانسور آقای (ک.د) و خانم (آ.ا) از شخصیت های مشهور سیاسی هستند!


این در حالی است که همین فایل ویدیویی چند ماه پیش نیز در فضای مجازی منتشر و با عدم اقبال کاربران مواجه شده بود، اما این بار با ادعای فوق بازنشر داده شد و بالطبع با تحریک حس کنجکاوی بینندگان، از آمار بازدید بالایی برخوردار گشت.


در ادامه، تعدادی از رسانه های عربی و ترکیه ای طی اقدامی خارج از ضوابط حرفه ای، کلیپ را در معرض دید مخاطبان خود قرار داده و ادعای انتساب آن به دو شخصیت سیاسی ایرانی را تکرار کردند.


به عنوان نمونه شبکه اسکای نیوز عربی (SkyNewsArabia) تیتر زد: "مقامات ایرانی در وضعیتی غیرمؤدبانه"[!]

 

 


وب سایت روزنامه ترکیه ای «جمهوریت» (Cumhuriyet) نیز ذیل تیتر "بوسه رسوایی در ایران" نوشت: «تصاویر بوسه گیری (ک.د) و (آ.ا) در آسانسور منتشر شد.»

 

 

 

این مسأله حتی بهانه ای شد برای تلویزیون فارسی صدای امریکا (VOA) تا برنامه گفتگومحور "روی خط" را به آن اختصاص دهد.


مجری روی خط، در ابتدای این برنامه تلاش کرد از قول "بعضی ها" اینگونه القا کند که "انتشار تصاویر حریم خصوصی افراد، اگر آن شخص از مسؤولان دولتی باشد، هیچ اشکالی ندارد و حتی لازم است"!


اما "شهاب الدین شیخی" روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، با رد انتساب تصاویر منتشرشده به شخصیت های سیاسی، به صدای امریکا گفت: «این ویدیو از اول قرار نبوده به عنوان ویدیویی از یکی از مقامات سیاسی باشد؛ ظاهرا زرنگی کرده اند و کسی رویش چیزی نوشته و این دیده شده...»

 

"مهدی عربشاهی" دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت نیز در برنامه روی خط اظهار داشت: «به نظر من این ویدیو در واقع مربوط به آقای (ک.د) نیست. من بر اساس شناخت خودم و همینطور دلایل دیگر فکر می کنم این ویدیو منتسب به ایشان شده و مربوط به دو فرد عادی است...»

 

(گزیده برنامه روی خط)


گفتنی است در کلیپ مورد اشاره، اولا چهره مرد و زن داخل آسانسور شفاف و قابل تشخیص نیست و ثانیا از قد و حجم هیکل مرد به روشنی معلوم است که وی شخصیت مورد ادعا نیست.


علاوه بر اینها، از نحوه ورود و خروج و رفتار افراد دیگر به آسانسور -که در فیلم موجود است- برمی آید که این زن و مرد  قطعا از مقامات نیستند و انتشاردهندگان فیلم با اغراض خاصی از اسم آن ها سوءاستفاده کرده اند.

 

102

خبرهای داغ
نمایش نظرات
صفری:

حضرت علی(ع)
ای مالک اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، صبح اورا به همان چشم نگاه نکن، شاید تا سحر توبه کرده باشد
دیگه شیعه علی که هستین..

پاسخ

0

0

:

نمیدونم چرا خودتونو میزنید به نفهمی. بابا همه میگن فلانیه باز مردم ما میان میگن نه این اون نیست شبیه اونه... واقعا متاسفم براتون

پاسخ

32

21

:
موضوع چیه؟

0

0

حمید:
متاسف هستم از این زود باوری . من 10 سال در زمینه جلوه های ویژه کار کردم و این مورد چند بار بررسی کردم روی گونه های فرد داخل اسانسور ریش ها سیاه ، پیشونی از 1/3 سر به بالا منحنی متفاوت و تمایز های بسیار زیاد دیگه که برای افراد عادی قابل دیدن نیست و اینکه انسان اگر به عقلش روجوع کند مگر میشه جایی به غیر از اسانسور برای یک شخصیت سیاسی نباشه که همچین کاریو انجام بده ؟ اونم انقدر احمق باشه کن ندونه انسورها قالبا دوربین دارن ؟

11

5

لاس:

منم اونجا بودم. چرا اسمی از من نیست؟ ازتون شکایت بکنم؟

پاسخ

9

13

جان دیویی:
کلک نکنه در نقش خورزو خان بودی ؟؟؟

2

0

یه دوست :
پس همه این اتیشا از ....... تو بلند میشه ای ناقلا

1

0

:
غلطم
ی کنی شکایت کنی

1

3

millad:

تا نباشد چیزکی شبکه های مختلف نگویند چیزها

پاسخ

20

43

ایوب همایونی (ترکمن):

به قول ما ترکمنها گوسفند وقتی از روی کانال پرید دمش برگشت و بز شروع به خندیدن کرد ازش پرسیدن چی شده گفت که چیز گوسفند را دیدم غافل از دم خود که پایین نمیاد و چیزش همیشه عیانه(خودتونو جمع کنید از کوچه ها)

پاسخ

21

57

جناب ترکمن!!@@:
درست نبود اینجا بگی جناب ترکمن!!@@

0

0

به تو چه؟؟؟؟؟؟:

اقا وقتی اونور ابی هارو گذاشتن فبر این اقا بگه این اقا از طایفه ما نیست خودشو خلاص کنه

پاسخ

4

30

نیلوفر لطیفی :
واقعا که به پلیس میگم بی آبرو

1

0

علی:

http://stream.jamnews.ir/jammediacomment/streams/jamnews/1359843661908mic.flv

پاسخ

15

8

چوپان دروغگو:

همش راسته.من خودم اونجا بودم.دیدم چیکار کرد!

پاسخ

15

15

لیلا:
چی کارکردم

1

0

::::

گذاشتن چنین تصاویری خودش خلاف شرع و تشییع فاحشه است
از جام بعید بود!

پاسخ

14

29

عطی:

اگه هم صحت داشته باشه مافقط اشتباهات خارجی ها رو بلدیم افشاکنیم و اگه بالایی ها اشتباه داشته باشن سرپوش میذاریم.اما خدایش رفتار بعضی هاشون واقعا سوال برانگیز

پاسخ

25

9

بسیجی1:

کافر همه را به کیش خود پندارد...آقایان امریکایی و انگلیسی و رژیم جعلی گند خود را بپوشانند

پاسخ

21

16

جان دیویی :
تکبیر اقا تکبیر

2

0

محمد:

این فیلم از روی مانیتور دوربینهای مدار بسته یک هتل در مشهد تهیه شده و مورد سوء استفاده اونور آبیهای خوش گذران فارق از درد این ور آبیها ، قرار گرفته است .
آقای دانشجو لاغر است و شکم به این بزرگی ندارد
اصل ماجرا در نفت ما خلاصه می شود ، این نفت ما چقدر برای این غربیها مهم است که برای به دست آوردنش یا سرکار آوردن حکومتی وابسته که بتوانند بدون مخالفتی منابع را به راحتی به تاراج ببرند ، به هر چیزی حتی فیلم دو نفر در یک آسانسور هم توسل می جویند تا افکار تعدادی از بینندگان و مخاطبینشان را همسوی اهداف خود نمایند .

پاسخ

49

18

:

تازه شم بر فرض محال درست باشه ، به أونا جه مربوط ؟! أونا كه رييس جمهورشون صد تا كند بدتر از اين زد و تازه هر كثافت كاري كه ميكنن ميكن عين تمدنه و شماها فناتيكين ، حالا جيشك يه دفعه جانماز اب ميكشن اكر هم كرده نوش جونش ابو بريزن اون جايي كه ميسؤزه

پاسخ

22

20

کاظم از مرند:

حالا چرا لب گذاشتی برای تصویر خوبه والا شما را فیلتر نمی کنند ها............

پاسخ

32

0

:

من که میگم کلا دروغه چون فیلمی در کار نیست

پاسخ

18

22

:
من رفتم فیلمشو پیدا کردم. قدیمیه بابا

16

6

:
سرچ کنی فیامش در دسترسه

19

7

سپیده:

به سلامتی حالا دیگه آقایان بهایی اونور آبی جانماز آب میکشن مسئولای ما بی اخلاق شدن اونی که فکر میکنن ماییم خودشونن

پاسخ

43

9

اسماعیل:

چرامیخواییدمقامات بالای ایرانی رو ب سخره بکشید به خدامن ب ابلقدرتای مملکت بیشترازچشمام ایمان دارم

پاسخ

21

30

من:

چطوره که هرچه شما می گید راسته ولی دیگران حتی اگر با مدرک هم حرفی بزنند دروغه؟

پاسخ

47

55

جان دیویی :
اقا این راست میگه اصلا دکتره فقط مدرکشو گم کرده !!!

0

0

تو:
اخه بنده خدا همجنس بازهای شبکه من وتو خودشون میگن ما با هم ازدواج کردیم.مییایین میگین دروغه و تهمته حالا یه فیلم بی سرو ته که هیچی توش معلوم نیست شد مدرک!!!!!!!خدایا توبه

44

18

:
همون مدرکشون واسه شکم خودشون و امثال تو خوبه!
مدرک.... !

40

10

علی:

متاسفم برای اخلاق که فدای کینه توزیهای انسانهای فاسد شده// گیرم که دشمنید چرا ناجوانمردانه تهمت و افترا میزنید؟// آخرتی هم پیش روست

پاسخ

53

13

ایرانی:

همونی که میخواد دانشگاه رو تفکیک جنسیه بکنه؟ بابا بی خیال !!!!!!

پاسخ

51

10

سارا:

به نظر من مردی که توی اون تصویر هست آقای وزیر مربوطه نیست فقط کمی شباهت داره

پاسخ

43

14

جواداز کانادا:
اره جون مامانت؟؟؟؟حتما اونیکی هم تویی اره..

1

1

جان دیویی :
دقیقا خودشه

0

1

:

کاری ندارم کار کیه ولی عجب ماچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچی بود! دمش گرم!

پاسخ

62

14

جان دیویی:
اره خدایی

0

4

:

کو فیلم؟ گول نزنید مردم و

پاسخ

23

15

titi:
برو یوتیوب ببین

14

2

آقوی حسن کچل:
خو تو گول نخور! پفک نمکیتو بخور!

24

10

ماچ غیرسیاسی:

من به شدت محکوم می کنم!!!

پاسخ

37

12

خمارآلود محزون:

کاش اصل فیلم آسانسور را میذاشتید

پاسخ

55

8

:

این جریانات زرد واسه جلب مشتری زیاد از این کارا میکنن

پاسخ

45

15

:

شمام مث برادرای اداره از حروف اختصاری استفاده میکنیتا// کاف دال کیه؟ آ.الف چی؟
آهان فهمیدم [...] و [...]

پاسخ

26

12

رشیدلمیر:

سوژه قدیمیه بیات شده بابا

پاسخ

42

16

سالومه:

من فیلمو دیدم خیلی شبیه نیست تازه شکم بزرگی داره آقاهه. جفتشونم پیرن

پاسخ

75

23

جان دیویی:
مگه مسن ها دل ندارن !! این همه موارد برای جوان بودن

1

1

ن:
راس میگی همینجوریه

14

7

آقوی حسن کچل:

چه غلطا که نمیکنن واسه بدنام کردن ایران!

پاسخ