جام نیوز - اخبار رسانه های برون مرزی

جام تیوب
جام فتو
خبرخوان جام نیوز
پرونده های موضوعی
هواداران فوتبال
نتایج زنده فوتبال
قیمت آنلاین
آخرین اخبار جام
 
 
کد خبر: 140212
نظرات: 11153 بازدید
تاریخ مخابره : ۱۵/۱۰/۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
میزان افزایش حقوق درسال اینده
جزئیاتی از نشست ستاد ویژه مزد نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از برگزاری جلسات ویژه مزد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت خبر داد و گفت: در یکسال گذشته متوسط هزینه سبد معیشت خانوار 62 درصد افزایش یافته است.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0 بازدید
22 نظر
[-] اندازه متن [+]

جام اقتصادی؛ مهر: ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر از جدیدترین اقدامات و مذاکرات صورت گرفته در زمینه تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: شورای عالی کار از نمایندگان کارگری و کارفرمایی خواسته است تا گزارشاتی را درباره وضعیت قیمتها و سبد معیشت خانوار ارائه کنند.

 

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: رصد قیمتها و اعلام نظرات کارگران و کارفرمایان از مباحثی است که قرار شد تا قبل از برگزاری نشستهای پایانی شورای عالی کار، توسط گروه های کارگری و کارفرمایی انجام و اعلام شود.

 

پیشنهاد افزایش 100 درصدی مزد

فتح الهی ادامه داد: در چند جلسه برگزار شده برای بررسی وضعیت افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران، مباحثی درباره افزایش 100 درصدی حداقل دستمزد 92 کارگران و مشمولان قانون کار مطرح شد که به نظر اکثر جامعه کارگری نه تنها این خواسته نمی تواند اجرایی باشد، بلکه مورد درخواست کارگران نیز نیست.

 

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر احتمال افزایش 18 تا 20 درصدی حداقل دستمزد سال آینده، افزود: 2 برابر شدن یکباره حداقل مزد کارگران می تواند منجر به تعدیل نیرو و فشار زیاد به کارفرمایان شود؛ بنابراین خواسته جامعه کارگری رشد حداقل مزدی منطقی و قابل اجرا است.

 

وی تاکید کرد: پوشاک، خوراک، مسکن، حمل و نقل، بهداشت و هزینه های فرهنگی از زمینه ها و محورهای اصلی مدنظر کارگران برای برآورد هزینه ها در سال جاری و اختلاف قیمت آن نسبت به سال گذشته، گفت: در بحث خوراک بررسی ها بر پایه 2000 کالری در روز انجام می شود.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: قرار است بزودی متوسط هزینه هر خانوار 4 نفره از سوی نمایندگان کارگری و نمایندگان کارفرمایی، نهایی و اعلام شود.

 

متوسط افزایش هزینه ها؛ 62 درصد

به گفته فتح الهی، برآوردها نشان می دهد که متوسط افزایش قیمت سبد معیشت خانوار از آذرماه سال 90 تا آذرماه امسال به میزان 62 درصد بوده است.

 

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: یکی از خواسته های دولت از کارگران و کارفرمایان در مباحث تعیین حداقل دستمزد رسیدن دو گروه به یک دیدگاه مشترک است که البته در سالهای اخیر محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه در برخی از بررسی ها به رقم 1 میلیون و 600 هزار تومان به عنوان هزینه مورد نیاز هر خانوار 4 نفره در ماه رسیدیم، بیان داشت: دولت باید در زمینه کاهش اختلاف بین دستمزد و هزینه های واقعی؛ بسته های حمایتی لازم را طراحی و ارائه کند.

 

احتمال تعیین حداقل دستمزد 467640 تومانی

به گزارش مهر، حداقل دستمزد سال جاری کارگران و مشمولان قانون کار در پایان اسفندماه 90 توسط شورای عالی کار به میزان 389 هزار و 700 تومان تعیین شده که نسبت به حداقل دستمزد 330 هزار و 300 تومانی سال 89 به میزان 18 درصد افزایش داشته است.

 

با افزایش نرخ تورم در سال جاری و ثبت یک رکورد در این بخش و احتمال ادامه این روند در ماه های آینده، احتمال تعیین بیشترین میزان رشد سالیانه دستمزد نسبت به سنوات گذشته برای سال 92 وجود دارد.

 

الف؛ در صورت افزایش 20 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار، میزان رشد سالیانه مزد 77 هزار و 940 تومان خواهد بود که در نهایت حداقل دستمزد 389 هزار و 700 تومانی امسال در سال 92 به 467 هزار و 640 تومان خواهد رسید.110

کلیدواژه ها
خبرهای داغ
نمایش نظرات
علی :

چه آرزوهایی داشتیم ،حالا با دو تا مدرک بیکارم و پیش خانواده شرمنده .شما را به خدا فکری برای بیکاران بنماییدتا دنیا برایمان جهنم نباشد.

پاسخ

0

0

سعید:

اقتصاد بیمار این مملکت در یک چرخه باطل افتاده ؛افزایش حقوق ظاهراً باعث افزایش قدرت خریده اما با افزایش حقوق قیمتها بالا میره واین یعنی کاهش قدرت خرید و.......حول همین دایره باید تا ابد چرخید ؛ آقا این اقتصاد بیمار نیاز به یک معجزه گر نیاز داره تا چلوی این چرخه باطل رو بگیره.باید ارزش پول ملی زیاد بشه نه حقوق ..........

پاسخ

0

0

:

هرچي زياد شه ميشه ماليات ، زور داره ماه به ماه از حقوقمون كسر مي كنن بعد اقايون تاجر كه ميلياردها درآمد دارن يك ريال ماليات نميدن

پاسخ

0

0

حمید:

مثل اینکه تا کارگرها به خیابونا نیان، کسی حقشون رو بهشون نخواهد داد

پاسخ

2

0

حسين:

حقوق ما كه سال گذشته اصلا اضافه نشد حداقل دستمزد رو اعمال كردند اما از مابقي گزينه ها كسر كردند و در نهايت تغييري نكرد.

پاسخ

0

0

حامد:

خوبه مسولین اقتصادی کشور این بهونه رو جهت گرون شدن اجناس دارن"تحریمیم مواده اولیش گرون در میاد "یکی نیست بگه ما تو چی خودکفایم و خودمون تولید میکنیم..نوشابه برنج دسمال کاغذی...

پاسخ

4

0

حسن:

فکری به حال باز نشستگان کنید زیرا خود شما دیر یا زود شهردار زنجان خواهید شد وباید دستور اجرا کنید با حقوق .........

پاسخ

1

1

قاسم:

شما از همین حالا پیش بینی حقوق کارگران وکارمندان را کردین ؟؟بذارید اجرایی بشه بعد در بوق وکرنا بذارین.پارسال هم هم خبرها را مینویشتید ولی با اجرایی شدن اون به 7%رسید یعنی نزدیک به 30 تا 40 هزار تومان.ظلم تا کی وکجا؟یه شیر موز که 400 بود الان یعنی تا الان 1000تومان شده فردا را نمی دونم.یعنی افزایش چند درصدی؟؟کی پاسخگو؟هیچکی؟قبلا افزایش جنس بود اونم اول تا سه ماه جدید سال ولی حالا هر روز نوسان قیمت وچیزی که افزایش پیدا کرد محال کاهش پیدا کنه بعد بازرگانی تعزیرات و..اینا وظیفشون چیه؟؟حقوق مفتی گرفتن!به من کارمند 35هزار تومان با مدرک لیسانس اضافه شده وبقیه کارمندان همینطور.. بعد افزایش قیمت را نگاه کنید!اسمشم گذاشتن تو تحر یمیم.حالا شما از افزایش 20%خبر میدین که نه به باره نه به دار ولی درافزایش قیمتها تاثیر گذار.

پاسخ

8

0

سعيد:

خدا خودش جاي حق نشسته
اقايون كه طعم بي پولي و نداري رو نكشيدين
ميدونين بچه گرسنه بخوابه يعني چي
ميدونين وقتي هيچي برا تغذيه مدرسه بچه تو خونه نيست يعني چي
حالا هي بشينين همايش و جلسه تشكيل بدين با هزينه هاي ميليوني
بابا به فكر مردم باشيد بس كنيد اين حرفاي يه من دو غازو

پاسخ

6

0

یک بنده خدا:

درزمان حضرت علی (ع) باتوجه باینکه حضرت میتوانست ازبهترین غذاها وپوشاک استفاده نماید ولی خودرا باضعیف ترین قشر جامعه هماهنگ میکرد واز لباس خشن و نان چو استفاده میکرد تامبادا درد فقرا را احساس نکند ولی متاسفانه بعضی مسئولین مملکتی ما از بهترین امکانات و حقوق استفاده میکنندوبهمین دلیل نمی توانند درد فقرا رااحساس کنند. درغیر اینصورت باید از حقوق چند میلیونی خود کم کرده وبه سایراقشار کم درآمد مثل کارمندان وسایر نیازمندان جامعه که صورت خودرابا سیلی سرخ نگه میدارند کمک کنند . کار اینان ظلم است وبفرموده ائمه (ع) : ((ظلم مانندفواره است. چون بلند شود سرنگون شود.))

پاسخ

12

0

:

20درصد کارگرها و کارمندها بدبخت تر می شوند جون بچه تون لااقل 35 درصد 40 درصد اضافه کنید مردم بتونن نون خالی بخورن واگرنه با با 467 هزار تومان و 20 ذرصذ باید گدایی کنن

پاسخ

14

0

علی:

متاسفم .... خلایق هرچه لایق...

پاسخ

20

2

علیرضا:

با سلام و خسته نباشید خدمت تمام دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .فقط یک کلمه میگم بخدا ما بازنشسته ها داریم جلوی خانواده هایمان کم میاریم.تازه به بی عرضه بودن هم محکومیم که میبایست در زمان خدمتمون بار خودمون رو ببندیم که حالا محتاج حقوق بازنشستگی نباشیم.میبینید بخدا نون حلال در اوردیم.توکل بر خدا. فقط به همه اونایی که متن این حقیر سراپا تقصیر رو میخونن سفارشم فقط وفقط وفقط با چشمانی باز در انتخابات حتما حتما حتما شرکت کنید. به حرفهای رهبرمان گوش کنید وفریب دار ودسته شیطان بزرگ امریکای نامرد را نخورید.

پاسخ

3

23

خودم:
رای بدیم که برامون نا امنی و گرونی و بی کاری بیارن؟

0

0

:
این یک کلمه بود!!!

0

0

alireza:
با سه خط اولت فقط موافقم . بقیش شعاره !

9

2

نسل سوخته:

من (30)سالمه و بیکارم آدم تنبلی هم نیستم من باید الان (9)سال بود که کار میکردم و از مزایای بیمه استفاده میکردم.میلیون ها نفر دیگه مثه من الان تو برزخ این دنیا قرار گرفتن میگن خدا روزی رسونه اما وقتی روزی تو کسی دیگه ببره تو دیگه چیزی نداری!

پاسخ

0

0

:

امیدوارم روز موعود زودتر فرا برسد

پاسخ

21

0

:

واقعا دولت باید فکری اساسی برای کارگران و کارمندان و مخصوصا بازنشستگان بکند وقوق آنها را متناسب به نرخ تورم و بصورت 6 ماه یکبار بازنگری کند تا در این مورد فشار کمتری به آنان وارد شود ضمنا دولت واقعا باید در طول سال بازار و واحدهای تولدید و صنوف مختلف ر ا بطور جد کنترل کند متاسفانه امروزه واحدهای تولید برای خودشان بصورت گفتگی نرخ تعیین و برروی کالاها تولیدی قیمت میزنند مثلا شما کنسروجات را کنترل کنید مواد لبنی و تمام اقلام قیمت امروزشان با هفته دیگر فرق میکند

پاسخ

27

0

:

خاک بر سر ما!

پاسخ